07 Már

Értékesebb söröket isznak a magyarok

hidegkomlos_internet

A tavalyi évben a nagy sörgyárak 6,2 millió hektoliter sört értékesítettek a hazai piacon, míg a kisüzemi főzdék közel 100 ezer hektolitert.

Az előző évinél tavaly 2 százalékkal több, 6,2 millió hektoliter sört adott el Magyarországon a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi, a Dreher, a Heineken Hungária és a Pécsi Sörfőzde, valamint a piachoz importsörrel hozzájáruló Carlsberg Hungary – olvasható a Világgazdaság oldalán. Ez 100 ezer hektoliter növekedés éves alapon, ami 20 millió korsónak felel meg. A Magyar Sörgyártók Szövetsége szerint a prémiumsörök a tavalyelőttihez hasonlóan fogytak, míg a középkategóriások eladása 10 százalékkal nőtt. A gazdaságos, saját márkás sörök piaca 5 százalékkal szűkült, az ízesített söröké pedig 19 százalékkal 302 ezer hektoliterre bővült. Ennél is jobban, 25 százalékkal, 114 ezer hektoliterre ugrott az alkoholmentes szegmens.

Többéves trend a sörfogyasztás elmozdulása a minőség felé – értékelte az adatokat a Világgazdaságnak Schillinger Attila, a sörszövetség igazgatója. Mint mondta, a piac középső kategóriája főleg az olcsó, alsó kategóriás sörök rovására erősödött. Felpörgőben a söripari innováció, élesedik a verseny az új típusú sörök piacán. Úgy látja, a minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, ami most már itthon is meghatározza a piacot.

Forrás: Világgazdaság