Milliós károkat is okozhatnak, a közlekedésbiztonságra pedig súlyos veszélyt jelenthetnek a kilométerórákat visszatekerő autókereskedők.
Egyes uniós tagállamokban az import használtautók mintegy felénél csalnak a kilométeróra állásával a kereskedők, míg nálunk az értékesített használtautók 40-45%-ánál van a valós futásteljesítménytől kevesebb kilométer a kocsikban. Gulyás József, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének alelnöke szerint ezzel jelentős anyagi károkat okoznak a vásárlóknak, mivel a vásárlási ár mellett a kimaradt szervizelések hiányával is károkat okoznak a csaló kereskedők az autók új tulajdonosainak.
Az Európai Parlament álláspontja szerint mintegy 6-9 milliárd eurót lehetne megtakarítani azzal, ha Uniós szinten szabályoznák a számláló manipulálását,és bűncselekménnyé nyilvánítanák azt. Deli Andor fideszes EP-képviselő korábban azt mondta, a helyzet a nyugat-európai átlaghoz képest még lesújtóbb a 2004 után csatlakozott tagállamok esetében. Hozzátette, nem hagyhatjuk, hogy a térségünk a nyugaton leselejtezett és hamis számokat mutató gépjárművek lerakatává váljon.