Hat évvel ezelőtt, 2012-ben vezették be Magyarországon a Szép-kártyás rendszert.
Ezzel a béren kívüli juttatással ma már számos szolgáltatónál lehet fizetni, azonban ezzel csalások áldozatává is válható a fogyasztó. A kezdeti időszakban gyakoribbak voltak a terminállal kapcsolatos problémák. Ha ennyi idő elteltével valamelyik szolgáltató arra hivatkozik, hogy éppen nem működik a terminál, vagy hogy még folyamatban van a szerződéskötés a kártyaszolgáltatóval, az már gyanús lehet.
Ha a honlapon ezt nem tűntetik fel, vagy a helyszínen nem jelzik időben és megfelelően, az kimeríti a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát, ezért a fogyasztó jogosan tehet bejelentést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Ilyen esetekben a fogyasztó kárát nem téríti meg a hatóság, csak kivizsgálják az ügyet ésmegállapítják a jogsértést. A hivatalos eljárás ezen része után azonban a fogyasztó fordulhat a Békéltető Testülethez kártérítés ügyben.